Museu d’Història

Museu d'Història de Sant Feliu de Guixols

El Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols té els seus orígens el 1904 en l’exposició de les troballes arqueològiques del poblat ibèric dels Guíxols. Des d’aleshores els Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols ha anat creixent i ha esdevingut una institució de caire territorial que tradicionalment ha superat l’àmbit municipal amb una clara vocació de servei a la comunitat.
A la seva seu principal, l’Antic Hospital, s’hi troba l’exposició de llarga durada “Una Societat Canviant”, a través de la qual s’explica com la societat de Sant Feliu de Guíxols ha anat canviant tant de model social com econòmic al llarg dels últims 150 anys (segle XVIII – segle XXI), amb un eix en comú: la badia guixolenca i el litoral de la Costa Brava.
A la primera planta del conjunt monumental del Monestir de Sant Feliu, una de les seves subseus, s’hi explica l’evolució de la ciutat i s’hi mostra part dels fons arqueològics i artístics relacionats amb el Monestir i les troballes del poblat ibèric dels Guíxols.
El museu compta, a més, amb una altra subseu dedicada al Salvament Marítim dins la mateixa estació de salvament de Sant Feliu de Guíxols amb una caseta equipada al Fortim (1890), un canó llança-caps Dawson (1890), el bot de salvament Miquel Boera amb el seu corresponent carro-varador (beneïts el 1898) i un munt de complements més. Avui podeu veure tots aquests objectes al seu emplaçament original que us ajudaran a introduir-vos en aquest interessant món.

Horari habitual:
De dimarts a dissabte, de 10 a 13h i de 17 a 20h.
Diumenges i festius, de 10 a 14h.

C/ Hospital, 33-35. 17220 Sant Feliu de Guíxols
museuhistoria@guixols.cat