Museus de Sitges

Consorci del Patrimoni de Sitges

Entre les col·leccions que gestiona el Consorci del Patrimoni de Sitges hi ha la col·lecció de Marinera d’Emerencià Roig (1881-1935), actualment no exposada, que conté més de tres-cents objectes relacionats amb la pesca i la navegació. Oberta al públic el 14 de juny de 1936, es pot considerar una de les primeres col·leccions marineres exposades públicament a Catalunya.
El Museu de Maricel conté una amplia representació de pintors vinculats amb l’Escola Luminista de Sitges. Durant les dues darreres dècades del s. XIX i els primers anys del XX, feren que la pintura a l’aire lliure, bàsicament d’escenes del Sitges mariner, fos la seva font d’inspiració, tenint una especial sensibilitat cap als efectes lumínics i atmosfèrics.

C/ Fonollar, s/n 08870 Sitges
museusdesitges@diba.cat