L’art de navegar a vela llatina, un patrimoni viu compartit

Jornada 11
23 d’octubre de 2021
Centre Cultural de Collioure, França

La Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana dedica enguany la seva jornada a la vela llatina. La trobada, amb el títol “L’Art de navegar a vela Llatina, un Patrimoni viu compartit”, aplegarà navegants de vela llatina, empreses, clubs nàutics, museus, associacions i administracions, amb la finalitat de treballar conjuntament per preservar aquest patrimoni mil·lenari a la Mediterrània i contribuir a que sigui un llegat amb projecció de futur.

Es debatrà sobre la pervivència de la vela llatina; noves finalitats i nous usos; l’intercanvi i la transmissió de sabers; estratègies de col·laboració per a una bona salvaguarda i difusió del patrimoni; els valors que aporta a la cultura de les comunitats i a la dinamització del territori. També s’analitzarà com ha de ser l’oferta cultural, lúdica i esportiva per tal de sensibilitzar la societat, especialment les noves generacions, a fer-se seu aquest patrimoni i engrescar-les a navegar a vela llatina.