.

Fa 24 anys que la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana promou la salvaguarda i la protecció del patrimoni marítim, impulsa el seu estudi, contribueix a la seva difusió i sensibilitza la societat de la seva importància com a part integrant de la cultura i la història de Catalunya.

Tot aquest temps, la xarxa ha treballat conjuntament impulsant projectes compartits, especialment en el cap de la documentació i la difusió del patrimoni marítim. També ha desenvolupat actuacions en el camp de la formació dels seus membres i el suport tècnic i assessorament per a cada museu integrant de la xarxa.

Tanmateix, en el decurs d’aquests temps s’havia detectat una manca de visió estratègica en el desenvolupament de les actuacions i la necessitat d’una diagnosi profunda que orienti sobre quines són les necessitats dels membres i del conjunt.

Per aquesta raó, aquest any 2022 s’ha decidit iniciar l’elaboració d’un pla estratègic com a eina fonamental per tal de realitzar una reflexió sobre la situació de la xarxa i cap a on vol avançar una estructura que ha crescut i adquirit prou entitat per enfrontar aquest repte.

Taína López, responsable de l’Alisis Cultural ha fet l’acompanyament tècnic en aquest procés de planificació estratègica, atesa la seva experiència en processos de planificació estratègica de xarxes territorials i temàtiques a Catalunya.

Aquesta actuació s'ha realitzat amb el suport del Departament de Cultura.

cultura c2