Itinerància de Camins de ronda

Camins de ronda, camins de mar

L’any 2017 el Museu Marítim de Barcelona i la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana va desenvolupar el projecte expositiu “Camins de Ronda, camins de mar”. El contingut del projecte conté un ampli ventall de temàtiques totes elles relacionades amb els diferents tipus de camí. Es tracta de mostrar com els camins serveixen per relacionar-se, per establir relacions i enllaços amb altres camins; com formen part del nostre paisatge marítim i ens expliquen històries a través del temps: la vida dels pescadors, les històries de perills i d’epidèmies; els camins de comerç i contraban, etc. Amb aquesta exposició es vol incidir en la voluntat de voler recuperar uns camins que en ocasions són espais oblidats i destruïts i que cal recuperar i conservar per al futur.

L’exposició Camins de ronda es va inaugurar al Museu Marítim de Barcelona el 25 de gener de 2018. En acabar a juny va començar la seva itinerància per als museus marítims del territori català. El recorregut és el següent:

Museu de la Pesca, Palamós:

juny – agost de 2018

Museu d’Història de Mataró:

setembre – novembre de 2018

Museu del Mar de Lloret:

gener – febrer de 2019

Museu d’Història de Cambrils:

maig – juny de 2019

Museu de l’Anxova i de la Sal de l’Escala:

juliol – setembre de 2019

Museu del Port de Tarragona: