VIII Jornada: Museus i exposicions temporals (2)

Esterri d’Àneu i Salàs de Pallars

27 i 28 de setembre de 2018

El 26 d’octubre de 2017 va tenir lloc al Museu de la Mediterrània de Torroella de Montgrí una primera jornada formativa sobre Museus i exposicions temporals. Aquella jornada va ser el resultat d’una primera col·laboració entre la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana i la Xarxa de Museus i Equipaments patrimonials de l’Alt Pirineu i Aran, amb el compromís que el 2018 tindria lloc una segona part en el marc de l’Alt Pirineu.

Aquestes segones jornades segueixen els mateixos objectius que l’anterior edició i pretén ser una oportunitat per a l’intercanvi de coneixements i el debat a l’entorn de les exposicions temporals i el patrimoni cultural.

En aquesta trobada us proposem una reflexió compartida sobre les dinàmiques, evolució i nous formats que actualment prenen aquests productes comunicatius

a Europa, entrar en el debat sobre quin pot ser el paper de les exposicions temporals en el treball en xarxa i us proposem, per acabar, una mirada més especialitzada des de l’àmbit del cinema i l’escenografia.

Aquesta jornada de treball ens servirà també per començar a establir noves línies de cooperació entre les Xarxes de museus del nostre país i, sobretot entre el Pirineu i la Mediterrània, dos territoris que tot i estar allunyats geo- gràficament, tenen molts relats a compartir.