VI Jornada de la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana

Museòlegs i periodistes. Noves perspectives i relacions

La Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, encapçalada per l'MMB i de la que en forma part el Museu de les Terres de l'Ebre, organitza des de fa sis anys una jornada tècnica adreçada als professionals dels museus, en la que cada any s'aborda una temàtica diferent present en les discussions del sector. Enguany, la jornada posa de relleu les noves experiències i noves oportunitats que tenim els museus per a millorar la comunicació que fem dels nostres serveis i activitats.

Els museus portem a terme en la nostra feina diària multitud d'accions que generen informació i coneixement, vinculades a les nostres col·leccions, a la gestió del patrimoni local o territorial, a projectes en xarxa o a activitats obertes a la participació ciutadana. Més enllà de fets puntuals com grans inauguracions, incidents importants en els seus fons, renovacions de sales o adquisicions de peces destacades, les informacions sobre equipaments patrimonials són escasses.

Davant d'això molts museus han optat per potenciar, cada cop més, canals de comunicació propis, tant analògics com digitals, per fer arribar a la ciutadania aquells continguts d'interès general, més enllà de les inauguracions, cursos, jornades o activitats especials. Un nou enfocament en la comunicació que sovint passa per incloure en els equips de treball dels museus a professionals de la comunicació.

Data: 24 de novembre
Hora: de 10 a 18 h
LLoc: auditori de l'MMB

Ponències:

Daniel Zapater, Blogger i microbloggers: prescriptors digitals en un món 2.0

Montse Llamas, El rol del periodista i el rol del gabinet de premsa. Com arribar a un punt de trobada

Susana Navarro, Comunicar per apropar-se a les audiències

Àlex Farnós i Joan Grau, Pla de comunicació del Museu de les Terres de l'Ebre

Anne Blanquer-Maumont, Construire unes stratégie de communication pour le muséum