Snipe. Origen, present i futur

El Museu Marítim de Bacelona us presenta una exposició sobre l’snipe que va ser dissenyat per William Crosby (EUA) l’any 1931 amb la idea de crear una petita embarcació de regates que es pogués transportar fàcilment en un remolc, i és la classe més antiga de vela lleugera que hi ha al món de la vela. Des dels seus orígens, va adquirir una gran popularitat, perquè a mitjan aquell any ja se n’havien comptabilitzat 150 models construïts, i el 1936 va arribar a ser la classe d’embarcació amb més presència repartida per tot el món.

Aquest èxit assolit entre els amants de la navegació a vela va propiciar ben aviat la fundació de la SCIRA (Snipe Class International Racing Association), amb seu a San Diego, que vetlla per la puresa de l’essència de l’snipe, mantenint l'activitat i homologant drassanes.

Es tracta d’una embarcació extraordinàriament longeva, i no és estrany trobar en campionats internacionals snipes de vint o trenta anys que conserven intactes les seves possibilitats de victòria.

Les característiques d’aquest vaixell permeten tripulacions de totes les edats i d’ambdós sexes, i fan que sigui una classe eminentment social sense deixar de ser fortament competitiva, fet que permet que el Campionat del Món Absolut el pugui guanyar tant un màster (Augie Díaz el 2004 i el 2005), com un juvenil (Tomás Hornos el 2007).

(11/07/2017 - 25/09/2017)