Les Drassanes Reials de Barcelona

El Museu Marítim de Barcelona ha assolit un dels seus reptes després de l'obertura de les Drassanes Reials de Barcelona del 16 de febrer de 2013. La publicació del llibre Les Drassanes Reials de Barcelona suposa l'element definitiu per a la difusió de l'evolució del conjunt arquitectònic des del seu origen fins als nostres dies.

Els tres anys de tancament de part de l'edifici per obres de rehabilitació, van permetre la realització d'estudis de recerca, entre els quals hi ha les excavacions arqueològiques, que han tret a la llum noves dades sobre la història de l'edifici. Així, i com diu el director del Museu Marítim de Barcelona Roger Marcet, avui podem afirmar que:

"Les Drassanes es van començar a construir a finals del segle XIII i es van finalitzar al segle XVII. Durant el segle XVIII es van realitzar diverses ampliacions consistents en la construcció de tallers i casernes per a l'allotjament de tropes, però cap d'aquestes obres han arribat als nostres dies. Aquests usos militars van perdurar fins l'any 1935 i des de l'octubre de 1936 fins a la data d'avui com a Museu Marítim de Barcelona, i que a partir d'aquest moment començava una relació que encara perdura la vinculació entre continent (Drassanes) i contingut, (Museu Marítim)".

La presentació del llibre Les Drassanes de Barcelona s'emmarca dins el conjunt d'accions de difusió de la història del conjunt monumental "Descobreix les Drassanes", que consta també de diverses activitats per a tots els púbics, com ara conferències, visites teatralitzades o un autoguiat, amb l'objectiu de donar a conèixer l'emblemàtic edifici i per tal que esdevingui un dels símbols arquitectònics de la ciutat.