Programa Memòria Viva 2015-2016 de recuperació del patrimoni marítim immaterial

Memòria Viva 2015-2016

Enguany el Museu de la Pesca ha encetat la 3ª temporada del programa Memòria Viva, un programa de recuperació del patrimoni immaterial que és la suma quatre activitats diferents: els diàlegs amb la gent de mar, la descoberta dels fons fotogràfics, l'aproximació a la nostra cuina marinera i l'exhibició de cinema etnogràfic de caràcter documental.

Des dels mesos de setembre a juny Memòria Viva el Museu de la Pesca treballa per reconèixer, documentar i dotar de valor aquest patrimoni, anomenat immaterial, no només captant-lo i preservar-lo per a les generacions futures, sinó també retornar-lo a la societat en forma d'activitats. La memòria no només ha estat una font inesgotable per a la recerca i serveix per dotar de contingut projectes i accions de documentació, difusió i promoció.

Al llarg de l’any s’alternen sessions de les següents activitats:

Converses de Taverna. Diàlegs amb la gent de mar

Imatges que fan parlar. Descoberta dels fons fotogràfics

Mestres dels fogons. La cuina marinera tradicional

Mostra de Cinema Etnogràfic de Catalunya

Podeu trobar més informació i el calendari d’activitats a l’agenda del Museu de la Pesca.