Nova exposició de la Xarxa! Camins de ronda

Camins de ronda

25/01/2018 - 03/06/2018

El Museu Marítim de Barcelona inaugura el proper 25 de gener a les 19 h l'exposició "Camins de ronda", la qual ens apropa al paisatge marítim cultural català, als camins de ronda i els seus usos al llarg de la història.

El terme “fer ronda” significava antigament l’acció de recórrer els carrers d’una població o els diferents departaments d’una fortificació, procurant impedir els atacs i mantenint l’ordre. En origen s’anomenaven “camins de ronda” els que recorrien l’interior de la muralla d’una vila però, més endavant, també es va utilitzar aquest terme amb els camins per vigilar la costa i el mar. Aquests darrers ens regalen bonics paisatges i un patrimoni del nostre litoral plens d’història, i ens permeten esbrinar els seus secrets tot caminant sense presses.

La mostra, produïda pel Museu Marítim de Barcelona, amb la col·laboració dels museus que formen la Xarxa de Museus Marítims de la Costa Catalana, viatjarà durant un parell d’anys per tots els centres adscrits a la Xarxa. Els museus treballen des de fa més de vint anys amb la voluntat de promoure la protecció i salvaguarda del patrimoni marítim, promovent el seu estudi i contribuint a la seva difusió i sensibilització.